tisdag 26 januari 2016

En helg hos min favoritperson.


Denna helg åkte jag till Sibbo och hälsade på min pojkvän. Då vi inte träffat varandra på nästan en månad så jag var minst sagt uppspelt över att få träffa honom igen. 
Det här med att ha en långdistansförhållande är otroligt jobbigt. Eller ja, man kan väl direkt inte kalla det ett långdistansförhållande. Jag bor i Åbo och han bor i Sibbo, men jag vet inte vad annat jag ska kalla det, så långdistansförhållande får det bli, och jobbigt är det. Eftersom vi inte bor långt isär kunde vi ju träffas ganska ofta, dock har han ett fullt schema nästan varje helg som gör det svårt.
Ibland kan jag se ett par på gatan som går hand i hand och jag känner ett litet stick i bröstet när jag saknar honom, och vet att det ännu kommer gå ett antal veckor innan jag får se honom igen. När kompisar som bor med sin pojkvän/flickvän går hem kan jag bara tänka på att de får träffa sin partner varje dag och jag känner mig då otroligt avundsjuk.
Dock tror jag att jag och min pojkvän uppskattar de gånger vi faktiskt får träffa varandra mycket mer än vad "vanliga par" gör när de träffar varandra. Vi försöker också faktiskt göra saker tillsammans när vi träffas, inte bara ligga i sängen och kolla på film. 
Denna helg åkte vi in till Helsingfors på lördagen. Shoppade ett tag (Lush-affären är alltid ett måste för mig när jag är i Helsingfors!) och åt lunch. På söndagen åkte vi till gamla stan i Borgå, gick runt lite och tog en kaffe/varm choklad. Borgå är en stad som jag verkligen gillar. När vi gick där kring de pastellfärgade husen fick jag känslan av att vara i en Astrid Lindgren-bok. Jag skulle kunna gå runt där nästan hur länge som helst. Speciellt nu på vintern är stan otroligt vacker.
Nu är det ungefär fyra veckor tills vi träffas igen, jag och min älskling, jag räknar dagarna till dess. 

Ha det bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar