måndag 7 mars 2016

Jag älskar morgnar.

Inte min bild.  
Jag älskar morgnar. Inte såna morgnar som är stressiga, då en har sovit för lite och har bråttom för att hinna iväg till skolan eller jobbet. Men helgmorgnar, de morgnarna då en vaknar lugnt, får ligga i sängen och morna sig. Då en kan stiga upp i lugn och ro, utan brådska. Att äta och njuta av en välgjord frukost. Såna morgnar älskar jag.

En sådan morgon hade jag i morse. Då kände jag mig inspirerad att göra något lyxigare till frukost, så jag bestämde mig för bananpannkakor. Jag tänkte dela med mig av receptet här. Här är orginalet. 

Bananpannkakor
1 mogen banan
ca 4 dl mjöl
1½ msk socker
1 tsk bakpulver
3 msk rapsolja
1 krm salt
1 tsk vaniljsocker/vaniljextrakt
ca 2½ dl kokosmjölk (jag använde komjölk och det funkade också bra)

1. Mosa bananen i en stor skål. Lägg till oljan, mjölken och vaniljen. Rör om. 
2. Lägg till mjölet, sockret, bakpulvret och saltet. Blanda ihop.
3. Stek i en stekpanna på medium - låg värme.
5. Ät och njut! Jag åt dem med blåbär, men sirap eller honung skulle säkert också smaka jättegott! (:

Ta hand om er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar