onsdag 13 januari 2016

Min ångestdämpande rutin.



Idag har det varit en sån dag, ni vet. Well, mera en sån vecka. Jag har varit fylld av negativa tankar som vägrat försvinna. Imorse orkade jag knappt stiga upp och äta frukost, eftersom jag var så deppad.
Eftersom jag ganska ofta är fylld av ångest och negativa tankar har jag utformat en enkel rutin för när jag mår såhär dåligt. Jag börjar med att ta ett varmt bad. Om jag har badbomber hemma använder jag en sån. Ikväll använde jag "Yog Nog" från Lush, en av mina favoriter. I badet läser jag någonting lättläst, oftast ELLE eller någon annan tidning. Det viktigaste för mig är dock att lämna mobiltelefonen utanför badrummet. På det sättet kopplar jag bort mig från världen en stund och kan på allvar ta det lugnt för mig själv. 
Efter badet klär jag på mig en bekväm pyjamas, kryper ner i sängen med en kopp te och ser på en bra TV-serie eller film som jag vet att kommer lugna ner mig och inte ge mig mer ångest. Min favorit den senaste tiden har varit Downton Abbey. Ikväll bestämde jag mig dessutom för att lyxa till det extra med en hemmagjord ansiktsmask med mosad banan, honung och havreflingor; en ansiktsmask jag verkligen kan rekommendera!

Ta hand om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar